fredag 6 augusti 2010

ETT STUNDANDE BRÖLLOP !


I början av veckan fick jag en beställning på ett bröllopskort utav en kompis så det blir alltså vad jag kommer visa idag!

Jag gjorde en liten specialvikning och har därför fixat en liten ritning i Photoshop.

Ritning till bröllopskort_1

SÅ HÄR GÖR DU:

Börja med att skära till en bit cardstock i måtten 21 x 30 cm. Biga därefter vid följande mått:
  • 5 cm
  • 10 cm
  • 20 cm
  • 25 cm

Den första och sista bigningen ska vikas utåt och dom två närmast mitten ska vikas inåt.

Nu är det dags att börja dekorera kortet och ni ser på bilderna nedan hur jag har gjort på mitt kort, som jag brukar säga nu, är det bara fantasin som sätter gränserna så sätt igång och fixa o trixa bäst du kan!

Marlene & Peter_framsidaMarlene & Peter_mittenMarlene & Peter_baksida


DETTA HAR JAG ANVÄNT:
  • Vitt cardstock – Orange Peel
  • Bazzil Bling – Ljusbeige
  • Guldfärgat papper
  • Martha Stewart kantstans – Edge Heart Lace
  • Rosor Cream från Prima
  • Rosor Purple från Prima
  • Spellbinders - Nestabilities Classic Ovals Large
  • Spellbinders – Nestabilities Classic Scalloped Ovals Large
  • Öljetter
  • Brads

Ja detta var allt för mig en dag som denna!

SMHI säger att det ska regna hela dagen lång imorgon men det gör inget för min del för jag ska hem till min goa pysselkompis Åsa och måla stämpelmotiv, det ska bli alldeles trevligt!

Ha en trevlig lördag du med vad du än må hitta på!


2 kommentarer:

Ann-Sofi sa...

Men Guuud vad snyggt! Bra jobbat!

Anonym sa...

Vilket vackert och stilfullt bröllopskort! Jag kanske tjuvar din mall till ett av mina bröllopskort som jag ska börja på i helgen!
/TESSAN