måndag 25 oktober 2010

VILKET TYPSNITT ÄR RESPEKTIVE QUICKUTZ ALFABET?


Jag vet att detta går att hitta lite varstans ute på nätet men jag gör denna lista mest för min egen del för att jag själv snabbt o smidigt ska kunna ha den till hands när tillfälle ges.

Och framförallt så gäller den dom alfabet som jag har i min egen samling!

  • Abigail Grand - Greer
  • Beauty Queen – Fling
  • Blossom Classic – Pharmacy
  • Blossom Grand – Pharmacy
  • Bouquet - Questal Small Caps Bold
  • Central Park – Hess Gothic Round
  • Chandelier – Miss Scarlett Plain
  • Chemistry – Social Gothic
  • Chicago – Mostra One Bold
  • Chicken Noodle – Mister Sirloin Well
  • Chocolate – Dutch 801
  • Cosmopolitan - Coquette Regular
  • Diesel Grand – Impact
  • Disco – Mivron
  • Fiesta – Sophie
  • Finale - Good Vibrations ROB Script
  • Garden – ?
  • Harvest – Youngblood
  • Haunted – Old English D
  • Holiday – Cocktail Shaker
  • Jacqueline – Aviano Sans
  • Jolly – Forelle
  • License Plate – ?
  • Marigold - Americana Extra Bold
  • Mary Jane - Times New Roman
  • Metro - Migraine sans
  • Moonlight - Lunar Orbiter
  • Moxie Classic - Hot coffee
  • Moxie SkinniMini - Hot coffee
  • Oatmeal - Steelfish Bold
  • Paper Doll - Red pigtails AOE
  • Rainbow - Billo
  • Roxy (med skuggor) - Showcard Moderne
  • Spotlight - Marquee
  • Stardust – LHF Bounce Script
  • Sticky Note - Astronaut Jones
  • Studio Classic - Futura Condensed
  • Supermarket - Marky Marker NF
  • Tangerine – Loungy
  • Teriyaki - Hideaway
  • University - Player Outline Bold
  • Uptown girl - Coffee Shop
  • Yogurt - Mandingo
  • Zelda – Jokerman
  • Zoe - Gandy Dancer NF

Ja det var det, jag tror att jag lyckats få med alla alfabet jag har i min ägo nu!

Skulle det råka vara så att du vet vilka typsnitt Garden & License Plate motsvarar blir jag väldigt tacksam om du lämnar en kommentar om detta så att jag kan uppdatera dessa två så listan blir komplett!

1 kommentar:

5fingrar sa...

Herre gud vilken lååång lista. Den tar ju aldrig slut!!!
/TESSAN