torsdag 29 augusti 2013

OPERATION ÅTERVINNING !

Såg en sån kul grej på en blogg jag halkade in på när jag surfade runt, det var en tjej som hade gjort sparbössor utav tomma Pringlesrör!

Det DÄR måste jag ju testa tänkte jag direkt och jag kände hur det riktigt kliade i fingrarna. Tur som var så hade jag sparat några tomma rör själv så jag satte igång redan dagen efter!

Jag bestämde mig för o göra till barnen på gården och först ut blev lille David 4 år och hans lillebror Mikael som bor vägg i vägg med mig och David är tokig i motorfordon så han fick sin sparbössa klädd i ett papper med tåg.


För att få den att se lite roligare ut så valde jag att använda mig utav vit tunn kartong som jag gick lös med en av alla mina kantstansar på, det blev en fin inramning av det hela tyckte jag!

Till Davids namn använde jag vanliga bokstavsstickers och ordet spargris är utstansat i svart cardstock med Quickutzalfabetet Supermarket som är ett av mina favoriter.

Nu undrar ni säkert, men var det inte TVÅ sparbössor hon gjorde?? Johooda men den andra håller jag på tills imorgon så välkommen åter då!


Kram alla!



"Bloggat via iPhone i bästa programmet - BlogPress!"

1 kommentar:

CreaMaria sa...

Men så smart. Nu måste jag ju köpa Pringles!