fredag 2 december 2011

GOD GRANNSÄMJA !

Mina grannar som bor mittemot mig är som mormor & morfar för mig, dom är bara SÅÅ himla snälla, goa och underbara på alla sätt o vis!

Häromdagen kom Lennart och ringde på hos mig för han ville att jag skulle texta några rader på ett kuvert åt honom. I sin hand hade han en lapp med texten samt ett vanligt vitt C6-kuvert som jag skulle skriva på, självklart så hjälper jag dig med det sa jag glatt!

Men ni som känner mig vet ju att jag inte kan göra nåt så enkelt o nästan tråkigt som att bara skriva en text på ett vitt kuvert! Nää tänkte jag, här ska det piffas till ordentligt så jag letade helt enkelt fram ett rött fyrkantigt kuvert som jag visste att jag köpt på Panduro och lekte loss ordentligt!

Själva texten skrev jag ut med min folieskärare och monterade på kuvertet.

Därefter tog jag en make up svamp samt distressdynan Vintage Photo och smutsade ner kanterna runt om för att sedan använda enbossingfönen så att detta verkligen blev helt torrt.

Till sist så tog jag min Watermark dyna och duttade lite hipp som happ runt om kanterna på kuvertet och strödde på vitt UTEE pulver som jag sedan värmde för att få den härliga snökänslan som blev!

Jag kan ju då säga att Lennart blev alldeles chockad när jag kom för att överlämna kuvertet till honom, han tyckte att det var sååå fint och det gjorde mig väldigt glad!

Inga kommentarer: