tisdag 6 december 2011

UTIFALL ATT !

Ja ibland kan dom vara bra o ha liggandes dom där korten med t ex jämna födelsedagar och just ett sådant tänkte jag visa er idag!

Detta kort gjorde jag för att ha som visning på julbasaren som jag deltog i för en tid sedan och rätt som det är får jag antingen en beställning på ett 50-års kort eller så är det någon man känner som fyller 50, så kommer till användning gör det alltid, det tvivlar jag inte en sekund på!

MATERIALLISTA
Dom fina små kvistarna är en vanlig handstans från PunchBunch som jag lånat utav Johanna och den har blivit en klar favorit och hamnat högt på min önskelista!

Cirkeln är utstansad med en vanlig cirkelstans i wellpapp som jag köpt på Panduro.

Dom söta fjärilarna är utstansade med Martha Stewart's handstans Monarch Butterfly och dom små prickarna efter ena fjärilen har jag gjort med Pearl Maker.

Dekornålen samt den fina stämpeln kommer från Reprint och dom har jag köpt i min favoritscrapbutik Heléne's Present och Papper som finns i Hässelby.

Den lilla snutten filmremsa som sitter intill cirkeln är en bit Filmstrip á la Tim Holtz.

Och sist men inte minst då så har vi det vackra bladet som jag rivit ut från min bok jag köpt på ett antikvariat i stan, det är en gammal svensk lagbok och bladen är sådär härligt spröda och skriften är såklart gotisk, precis som jag ville ha det!

Detta har jag rivit i lämplig storlek och jag började med att chalka kanterna med Distressdynan Vintage Photo för att få den där slitna brända looken på det hela. Sen skrynklade jag ihop arket och färgade in vecken med Vintage Photo och till sist så smutsade jag ner hela arket lite med Frayed Burlap, allt detta med hjälp utav en make up svamp.

Därefter så testade jag något nytt för mig som jag såg på nån blogg! Först kladdade jag ner hela arket med min Watermark dyna sedan öste jag på transparent embossingpulver över hela och värmde och resultatet blir SÅÅÅ snyggt!!!

Det var allt för idag, ses imorrn igen!

Inga kommentarer: