måndag 8 oktober 2012

UT I VILDMARKEN BÄR DET AV !

Detta kort har jag faktiskt glömt av att blogga med så det får komma lite snyggt så här i efterhand, bättre sent än aldrig liksom!

Personen som mottog detta kort skulle fylla 70 år och det hade samlats ihop pengar för att betala en riktig äventyrsresa till bl a Dubai med safari o grejer och jag fick som vanligt fria händer och temat var ju givet – VILDA DJUR  såklart!!

Önskemålet var att kortet skulle vara modell större så jag valde att använda mig utav mina block från Lidl och därmed blev kortet 24 x 24 cm. Först hade jag tänk o få till ett stafflikort utav det hela med det bidde inget bra så det blev till o ta fram BIA’n istället vilket blev jättebra om ni frågar mig!

 

MATERIALLISTA:

Enfärgat papper: Taget från block köpt på Lidl med färgade 270 grams papper.

Mönstrat papper: Köpt på Panduro

Dies: Gräset är utstansat med Quickutz borderdie “Grass”, trädet är från vår allas egen Tim Holtz’s “Branch Tree”, dom söta små myrorna är en 2x2-die även den ifrån Quickutz och sist men inte minst dom underbart söta djuren är utav märket Provo Craft, säljs i 4-pack o heter “Zoo Animals”.

Dekorationer: Skruvbrads köpta på Panduro. Lilian är skrivet med Thickersbokstäver som jag lagt ett lager med Glossy Accent ovanpå, zebrapappret bakom Lilian’s namn är en bit tapet. Jag har använt Pearl Maker på giraffens rumpa och till samtliga djurs ögon.

Övrigt: Spiralbindningen på kortet är gjord med Bind-it-All.


1 kommentar:

Åsa / Dolores sa...

Jättehäftigt djungelkort!!!
Kram / Åsa