onsdag 3 oktober 2012

BESTÄLLNINGSKORT TILL GAMMAL BONDE !

Min snälle arbetskollega Petri hjälper mig med en hel del saker här hemma då han är målare i grund o botten och då är det perfekt att kunna “betala” med fina kort när någon fyller år!

Denna gång var det hans svärfar som fyllde 70 år och han har varit bonde tidigare i livet, och vad passade då bättre än denna söte hÄngelstämpel!?

DSC_6218_2

Tjänster o gentjänster som det kallas!

 

MATERIALLISTA:

Enfärgat papper: Tunn vit kartong som jag haft tur o fått av en kompis som hon tagit hem från jobbet, bra med snälla vänner som tänker på en! Bottenplattan på kortet består dels av den vita kartongen, ovanpå denna har jag använt ett wellpappark som jag köpt på Skapa Hobby en gång i tiden.

Dies: Själva kortstommen är utstansad med en die ur Quickutz setet Special Delivery gift set. Molnet (2x2) och dom båda gräsraderna (borderdie & 2x2) är gjorda med Quickutzdies. Ovalen med bakgrund som namnet är skrivet på är utstansade med Spellbinders.

Stämpel: hÄnglar & stÄnglar (färglagd med ProMarker’s)

 

Det var allt för denna gång, på återseende en annan dag!

Inga kommentarer: