fredag 20 januari 2012

TIM HOLTZ’S PAPER ROSETTE DIE


Idag har jag lekt loss ordentligt med min Paper Rosette die och testat den med  lite olika material vilket var riktigt kul och gav fina resultat.

I detta inlägg kommer jag att visa er 2 st varianter som jag gjort, kommande dagar ska ni få så lite andra varianter som säkert andra gjort förut men som är nya för mig och att komma på nya idéer är ju alltid lika kul!

Den Paper Rosette die jag har är den där man får ut 2 st blommor, en stor och en liten, kan ju vara kul o veta tänkte jag!

Dagens skapelser är alltså dessa små raringar:

IMG_5461  IMG_5462

På den vänstra bilden så har jag stansat ut 2 st av den större remsan, en i mönstrat papper och en i vanlig vit cardstock.

Som ni ser så ligger den vita delen innerst och för att få den där lilla extra effekten på det hela så har jag även stansat den scallopformade kanten med en kantstans, här har jag då använt mig utav Martha Stewart’s “Lace Heart”.

Som grädden på moset har jag sedan limmat fast en knapp där jag knutit en rosett med ett vanligt natursnöre.

Den högra bilden består faktiskt av en bit utstansad Yoghurtförpackning, ni vet dom där 8-packen man kan köpa med olika smaker, kartongen runt dessa har jag sparat o nu fått användning för. Sedan jag fick min Vagabond i julklapp så sparar jag typ allt jag ser pysselpotential i!

Även här har jag limmat fast en stor knapp och även en mindre i den stora som en extra liten detalj vilket blev pricken över i:et här.

Detta var allt för idag, mer blir det imorgon!

1 kommentar:

Laila sa...

Så himla söta dom här vart ♥